Non-adaptive Dance Music

 

Gdzie przebiegają granice muzyki tanecznej? Czy zachowania związane z muzyką są adaptacyjne? W jaki sposób muzyka wiejska może dzisiaj istnieć? Non-adaptive Dance Music to research na przecięciu się płaszczyzn tanecznej polskiej muzyki in crudo z elektroniką odgrywaną na żywo. Duet inspiruje się brzmieniem archiwalnych nagrań muzyki wiejskiej, polskimi tradycjami elektronicznymi ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia i zastosowaniami algorytmów uczenia maszynowego w muzyce.

W składzie występują: Maria Stępień: skrzypce, bębenek, wokal oraz Andrzej Józefczyk: komputer,
skrzypce, bębenek

https://www.instagram.com/non_adaptivedancemusic

Maria Stępień – skrzypaczka mieszkająca w Łodzi. W 2011 roku usłyszała mazurka po raz pierwszy i od tamtego momentu swoje życie zawodowe i artystyczne poświęciła muzyce tradycyjnej. Trzon jej działalności stanowi wykonawstwo bliskie tradycji i źródeł – granie do tańca. Ten nurt realizuje z takimi zespołami jak Kożuch, Dobrzeliniacy czy Lunaria. Prowadzi szeroko zakrojoną działalność pedagogiczną – warsztaty instrumentalne wykonawstwa muzyki tradycyjnej dla m.in. Festiwalu EtnoKraków Rozstaje – Orkiestra Festiwalowa oraz wykłada na studiach podyplomowych w zakresie Muzyki tradycyjnej na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Nie stroni też od eksperymentów i gra w zespole Radical Polish Ansambl, oraz debiutującym zespołem Non-adaptive Dance Music. Współpracowała z takimi kompozytorami i muzykami jak: Bernhard Lang, Cezary Duchnowski, Marek Pospieszalski, Wacław Zimpel, czy Grzegorz Tarwid.

Andrzej Józefczyk – sprawnie porusza się w polu zarówno muzyki tradycyjnej, jak i elektronicznej. Jest zdobywcą nagrody specjalnej na Turnieju Muzyków Prawdziwych, edycja 8.5, 2023 r., w Filharmonii w Szczecinie, oraz autorem pracy inżynierskiej z zakresu Music Information Retrieval, podejmującej temat analizy muzyki za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji (Politechnika Wrocławska, 2021). Współpracował z Anią Brodą (muzyka tradycyjna i elektroniczna), a także Daną Vynnytśą w projekcie ethno jazzowym i z zespołem „Małe instrumenty” (Wrocław).