Mikołaj Trzaska / Hubert Kostkiewicz / Piotr Gwadera

Piotr Gwadera – ur. 1979, łódzki mistrz perkusji pochodzący z Kielc. Potrafi dodać wyjątkowego, zaskakującego charakteru dowolnej muzyce. Znany jest z projektów rockowych, punkowych, eksperymentalnych, jazzowych i swobodnie improwizowanych. Od ładnych kilku lat jest również wiodącym perkusistą na ogólnopolskiej scenie wiejskiej muzyki tradycyjnej, gdzie słynie z wybitnej swobody posługiwania się rytmami trójkowymi w grze na dżazie. Udzielał się jako nauczyciel bębnienia m.in. na festiwalu w Sędku. Ponadto interesuje go tradycja indonezyjskiego gamelanu. Gwadera jest miłośnikiem starych bębnów i blach, fachowcem, znawcą antyków, wielbicielem VHS-ów i wszelakich taśm magnetycznych. W 2024 wydał solowy album pt. Trzeciak’s Head, pod pseudonimem Gary Gwadera.

Jego główne zespoły to: Bielas I Marynarze, L.Stadt, Odpoczno, Radical Polish Ansambl, Lautari, Mister D., Little White Lies, Dżezbandyta, Almost Dead Celebrities. Współpracował ze Stevenem Bernsteinem, Marcinem Maseckim, Eugeniuszem Rebzdą, Jerzym Mazzollem, Tymonem Tymańskim, Antonim Gralakiem.

https://garygwadera.bandcamp.com/album/trzeciaks-head

Hubert Kostkiewicz – gitarzysta, którego charakterystyczny „fizyczny” styl kształtował się w zespole Kurws. Na co dzień udziela się w postpunkowej grupie Atol Atol Atol. W życiu zagrał kilkaset koncertów.  Poza zespołami  daje upust swoim fascynacjom muzyką konkretną, elektroakustyczną i improwizowaną. Poszukuje artykulacji, które biorą się z ograniczeń, z niedoskonałości wykonania i zapisu. Swoich poszukiwań zazwyczaj dokonuje j za pomocą gitary elektrycznej, ale sięga także po instrumenty akustyczne, przetwarzane nagrania terenowe czy dubowy miks.

Koncertował w wielu miejscach na świecie (Europa, Rosja, Japonia), współpracował z japońskim trio Kukangendai (koncerty na Avant Art Festival i Unsound), Arnoldem De Boerem (ZEA, The Ex), Łukaszem Rychlickim (Lotto, Kristen) z także  grając muzykę improwizowaną z wieloma innymi.

W listopadzie 2024 nakładem wytwórni Pointless Geometry ukazuje się  jego solowy album gitarowy.

https://hubertkostkiewicz.bandcamp.com

 

Mikołaj Trzaska – saksofonista, klarnecista basowy, kompozytor muzyki filmowej,
Studiował sztuki piękne w Gdańskiej ASP. Wyrósł na gruncie yassu – ruchu artystyczno-społecznego. Był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu – legendarnej Miłości, był także liderem Łoskotu. Kiedy impet yassu wygasł, stał się czołową postacią krajowej awangardy. Jego obecność w międzynarodowym świecie muzyki improwizowanej rozpoczęła się na początku lat dwutysięcznych, kiedy to rozpoczął swoje muzyczne podróże do Skandynawii, Ukrainy, Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych. Koncertując, uczył się sztuki muzycznej u boku najwybitniejszych światowych artystów tego kierunku, takich jak: Ken Vandermark, Peter Brötzmann, Joe McPhee oraz wielu innych. Ta współpraca jak i jego autorskie dokonania zostały udokumentowane dziesiątakami albumów płytowych. Od lat tworzy projekty związane z literaturą, powołując do życia zespoły z Marcinem Świetlickim i Andrzejem Stasiukiem. Podstawą poszukiwań twórczych Trzaski jest budowanie osobistego języka oraz indywidualnych środków wyrazu. Stawia sobie pytanie. Dla czego tworzymy? I co chcemy przekazać? Jego główną inspiracją stało się odbudowanie i rozwijanie tożsamości, realizuje swoje idee w długoletniej współpracy z zespołem Shofar – wykonując muzykę żydowską. Szerszej publiczności zanany jest jako uznany kompozytor muzyki filmowej, na stałe współpracuje z Wojciechem Smarzowskim, komponując muzykę do filmów: Dom Zły, Róża, Wołyń, Pod Mocnym Aniołem, Kler, Wesele 2. Jego ostatnią pracę możemy usłyszeć w scieżce muzycznej Filmu KOS Pawła Maślony.

Nominowany do Pasportu Polityki. Dwukrotny Laureat Orłów – nagrody Polskiej Akademi Filmowej oraz Nagrody Festiwalu Polskich Fabularnych Gdyni. Trzykrotny laureat Grand Prix Komeda Festiwal. Od niedawna jest wykładowcą na Uniwersytecie Gdańskim dzieląc się ze studentami swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie muzyki filmowej. W zeszłym roku powołał do życia fundację „Miejsce Uwagi” zajmującą się szeroko rozumianą pamięcią.

https://instantclassic.bandcamp.com/album/eternity-for-a-while
https://kilogramrecords.bandcamp.com