

Berliński kwartet składający się z Jessie Marino (instrumenty smyczkowe i elektronika), Westona
Olenckiego (puzon), Maxa Murraya (tuba) oraz Owena Gardnera (gitara) zaprezentuje trzy różne
utwory skomponowane / zaaranżowane przez Marino oraz kompozycję deutową Jessie Marino i Luke’a Nickela.
Jessie Marino – kompozytorka i performerka pochodząca z USA. Jako wykonawczyni Marino pracuje nad
nowymi trybami muzycznych stylów performatywnych ze swoim duetem On Structure i gra jako
wiolonczelistka z Ensemble Pamplemousse i Wet Ink Ensemble (NYC). Współpracowała z
wpływowymi kompozytorami, takimi jak Alvin Lucier, Pierre Boulez, Beat Furrer, Klaus Lang i
Anthony Braxton, a także grała z SEM Ensemble (NYC), Forum Zeitgenoessicher Musik (Lipsk),
KlangExectuiv (Berlin) i Ostravska Banda (CZ). W 2006 roku otrzymała stypendium Stamas Family
Scholarship od Lincoln Centre za wybitne osiągnięcia w wykonawstwie muzyki klasycznej.
Luke Nickel jest nagradzanym kanadyjskim artystą interdyscyplinarnym, kompozytorem i badaczem,
mieszkającym obecnie w Berlinie, Niemcy. Jego twórczość splata tematy pamięci, transkrypcji,
tłumaczenia, tożsamości queer, technologii i niemożliwych rollercoasterów. Oprócz kompozycji
przekazywanych ustnie tworzy tradycyjnie notowane utwory muzyczne, audiowizualne
performanse, instalacje, filmy i teksty. Współpracował z uznanymi solistami i zespołami
kameralnymi, takimi jak Mira Benjamin, Zubin Kanga, Quatuor Bozzini i EXAUDI, a także z artystami
wizualnymi i multimedialnymi, w tym Freyą Olafson i Beth Frey. Jennie Gottschalk napisała o jego
twórczości: „…ma ona niezwykłą surowość. Wykonawcy uczestniczą w ustnej, folklorystycznej
tradycji bez cienia ironii czy lekceważenia” (Experimental Music Since 1970).
Owen Gardner jest berlińskim performerem, kompozytorem i improwizatorem. Jego twórczość
opiera się na generatywnym napięciu między eksperymentalnym i tradycyjnym podejściem,
zarówno solo, jak i zespołowo, głównie jako gitarzysta w kwartecie Horse Lords. Oprócz własnej
muzyki Gardner wykonywał utwory Catherine Lamb, Jacksona Mac Low i Juliusa Eastmana, a także
współpracował z Matmos, Danem Deaconem, Harmonic Space Orchestra i Future Islands. Śpiewa
również wczesną amerykańską muzykę chóralną z Sacred Harp Berlin, studiuje teorię i technikę
instrumentalną mauretańskiej muzyki klasycznej z Sidi ould Ahmed Zeidan, a także programuje i
promuje muzykę eksperymentalną od wielu lat, zarówno jako członek kolektywu High Zero w
Baltimore, jak i berlińskiego KM28.
https://owengardner.bandcamp.com/album/sammusik-2
Max Murray to tubista, kompozytor; Murray ściśle współpracował z takimi muzykami i zespołami
jak Christopher Otto [Nowy Jork], Saviet/Houston Duo+Peyee Chen [Berlin], RAGE THORMBONES
[Berlin/L.A.], Noa Frenkel [Den Haag], Léa Trommenschlager [Paryż], ELISION Ensemble
[Melbourne], Kevin McFarland [Kolorado], Annie Gårlid+Mathilde Conley+Nathan Plante [Berlin] i
Madison Greenstone [Nowy Jork], a jego utwory pojawiały się m.in. w takich kontekstach jak Gare
du Nord „Dialog” [Bazylea], Philharmonie Luxembourg’s rainy days festival [Luksemburg] i
Klangwerkstatt [Berlin].
Weston Olencki to puzonista i improwizator pochodzący z Karoliny Południowej, mieszkający i
pracujący w Berlinie. Jego twórczość koncentruje się na badaniu muzyki instrumentalnej w
kontekście jej technologicznych, materialnych i kulturowych historii. Zajmuje się nielinearnymi
relacjami między dźwiękiem eksperymentalnym, geografią, historią i tradycjami muzycznymi,
głównie amerykańskimi.
https://www.westonolencki.com/




